Reis naar Amerika + aankomst🇺🇸

3 juli 2019 - Hempstead, New York, Verenigde Staten

Hej allemaal,

Super leuk dat jullie mij willen volgen op dit blog!

Gisteren ben ik om 15:15 op het vliegtuig gestapt, maar niet voordat ik €80,- bij moest betalen omdat mijn koffer veel te zwaar was....

Door de douane werd mijn tas apart genomen en kreeg ik te horen dat ik teveel tijdschrijften in mijn tas had en dat de machine dan afgaat. Na een drugstest in mijn tas en uiteindelijk ook nog een extra drugstest bij de gate zaten we eindelijk in het vliegtuig  Ik vloog samen met een ander Nederlands meisje uit Utrecht, Maartje.

De vlucht verliep heel soepel, de tijd vloog voorbij door films te kijken en tijdshriften te lezen. Eenmaal geland stonden we stil op de landingsbaan en werd er omgeroepen dat we niet verder konden rijden omdat er een probleem was met de remmen?!?!

Na een uur gewacht te hebben konden we eindelijk uitstappen en begon ons avontuur in NY

We werden opgehaald door een Cultural Care auto en kregen de sleutels van onze kamers. We hebben een mooie ruime kamer voor onszelf en samen met de hele negende verdieping delen we een badkamer en toiletten

Die avond kregen we pizza als welkomst maaltijd maar die was erg koud en helemaal niet lekker dus dat hebben we snel laten staan. Hierna zijn we vroeg gaan slapen want we waren als ongeveer 18 uur wakker.

Vandaag, dinsdag, moesten we om zeven uur aan het ontbijt zitten, maar ‘gelukkig’ was ik door de jetlag al om vijf uur wakker...

We hebben lessen gehad van 08:00 tot 18:00 en hebben daarna gegeten. Vanavond is er nog een ‘candy picknick’ waar iedereen snoep meeneemt uit zijn/haar land dus dat wordt erg gezellig. Veel meiden hier zijn al 21 en mogen dus legaal drinken hier, maar ik ben helaas de pub niet ingekomen aangezien ik nog maar 19 ben. Achteraf vond ik het ook heel lekker om even op mijn bed uit te rusten en te wachten op de candy picknick.

Dit was mij avontuur in NY tot nu toe!

Isabelle😊

1. Petra Venneker:
    3 juli 2019
    De controle is erg zorgvuldig op Schiphol, alleen maar goed toch. En heb je dat ook weer een keer meegemaakt. Ik ben wel benieuwd wat je voor de koffers moet gaan betalen voor de binnenlandse vlucht😥. Geniet schat😘
  2. Isabelle:
    3 juli 2019
    Ben ik ook benieuwd naar🤭🤭
  3. Barbara Boomkamp:
    3 juli 2019
    Wat een gedoe zeg met die koffer! Vooral die “ik had teveel tijdschriften mee” 😂 geniet van NY, hoe lang blijf je daar?
  4. Isabelle:
    3 juli 2019
    Ja inderdaad, ik had nog nooit gehoord dat zoiets niet mocht😅. Ik ben tot vrijdag in NY en dan vlieg ik door naar Phoenix, Arizona voor de rest van het jaar!😊
  5. Marjo:
    3 juli 2019
    Super leuk om jete volgen Isabelle, kijk uit naar je volgende belevenissen! 👍😘
  6. Isabelle:
    Ga ik doen Marjo, dankjewel!!😊
  7. Yvonne Venneker:
    3 juli 2019
    Jammer dat je nog niet mee mag naar de pub, maar ook wel weer verstandig van de Amerikanen. Zouden ze ook met wapens moeten doen daar🙈
    Fijn dat je goed ben aangekomen Isabelle. Have fun and enjoy😊😊
  8. Isabelle:
    Ja dat zouden ze zeker moeten doen inderdaad😂. Dankjewel Yvon😘